Două companii aeriene americane de renume, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni colective în instanțele federale din San Francisco și New York. Acuzarea principală este că au înșelat pasagerii, percepuind taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind la fereastră, dar care, în realitate, se află lângă un perete.
Procesele, inițiate de către firma de avocatură Greenbaum Olbrantz, susțin că pasagerii nu și-ar fi ales sau plătit mai mult pentru aceste locuri dacă ar fi știut adevărul. Compania de avocatură a menționat că a primit numeroase solicitări de la călători care se simt păcăliți și care doresc să se alăture acțiunii în instanță.
Într-un caz concret, un pasager din New York și-a rezervat un loc marcat ca fiind lângă fereastră pentru un zbor spre California. La îmbarcare, acesta a descoperit că, în locul unei ferestre, lângă scaun se afla doar un perete. În timpul procesului de rezervare, compania nu l-a avertizat că respectivul loc nu are fereastră.
Deși alte linii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, vând și ele astfel de locuri, acestea își informează clienții în mod clar în momentul rezervării. Delta și United, însă, au ignorat plângerile pasagerilor care au apărut de-a lungul timpului pe rețelele de socializare și au continuat să practice această metodă.
Dacă instanța se va pronunța în favoarea pasagerilor, cele două companii aeriene ar putea fi obligate să plătească despăgubiri substanțiale și să își modifice practicile de afișare a locurilor, astfel încât să nu mai inducă în eroare clienții.