Două companii aeriene americane, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni în justiție după ce au fost acuzate că înșală pasagerii, percepuând taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind lângă fereastră, dar care, în realitate, sunt amplasate lângă pereți.
Procesele, intentate săptămâna aceasta în instanțele federale din San Francisco și New York, au fost inițiate de către firma de avocați Greenbaum Olbrantz, în numele unor pasageri care susțin că nu și-ar fi ales sau plătit astfel de locuri dacă ar fi fost informați corect.
Potrivit acuzărilor, companiile nu au avertizat clienții că anumite locuri, deși marcate ca „la fereastră”, nu oferă, de fapt, nicio vedere spre exterior. Un caz concret menționat în plângere este cel al unui pasager din New York care a rezervat un loc cu numărul 23F, plătind suplimentar în ideea că va beneficia de o fereastră, dar a descoperit la bord că acesta era situat lângă un perete.
Spre deosebire de Delta și United, alte linii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, informează pasagerii în momentul rezervării despre astfel de locuri, evitând orice ambiguitate.
Avocații reclamantului susțin că aceste practici au fost semnalate de ani de zile pe platforme online și că companiile nu au luat măsuri pentru a corecta situația. Printre dovezi se numără și postări ale unor nemulțumiți care se plâng că au plătit mai mult fără a primi niciun avantaj.
În urma acestor acțiuni colective, companiile aeriene ar putea fi obligate să plătească despăgubiri substanțiale și să modifice modul în care afișează locurile în sistemele de rezervare.
Ambele companii au refuzat, până acum, să comenteze cazurile, invocând litigiile în curs.