Vânzările de haine din Marea Britanie au înregistrat o creștere semnificativă în iulie, datorită vremii calde

Cheltuielile consumatorilor britanici au crescut în luna iulie, potrivit datelor recent publicate. Vremea neobișnuit de caldă de la începutul lunii a stimulat achizițiile de articole vestimentare, deși cererea a scăzut odată cu înregistrarea unor temperaturi mai scăzute spre finalul perioadei. O parte din creșterea cheltuielilor a fost determinată și de prețurile mai mari la alimente.

Un raport al British Retail Consortium (BRC) arată că cheltuielile au fost cu 2,5% mai mari față de iulie anul trecut, dar sub nivelul din luna iunie. Barclays a raportat, de asemenea, o creștere a cheltuielilor totale cu 1,4%, după o scădere ușoară în luna precedentă.

Vânzările de alimente au avut un început puternic, susținute de condițiile meteorologice și de evenimente sportive, dar acest avans nu s-a menținut pe întreaga perioadă. Creșterea cheltuielilor a fost influențată semnificativ de inflație, mai degrabă decât de o cerere sporită.

Sectorul alimentar a înregistrat o creștere de 3,9%, comparativ cu o majorare de doar 1,4% pentru alte categorii de produse. Vânzările de îmbrăcăminte au avansat cu 4,2%, cel mai ridicat nivel din septembrie anul trecut, potrivit Barclays. Această evoluție a fost atribuită vremii calde, iulie fiind a cincea cea mai călduroasă lună din istoria recentă.

În contextul unei creșteri economice moderate și al unei inflații persistente, se monitorizează cum gospodăriile își gestionează economiile. Inflația prețurilor de consum este estimată să atingă 4% până în septembrie, iar cea a alimentelor ar putea ajunge la 5,5% până la sfârșitul anului. Aproximativ 1-2 puncte procentuale din creșterea inflației alimentare se datorează unor măsuri fiscale recente.