Miniso înregistrează creșteri de venituri, dar profitul net scade semnificativ

Lanțul de retail Miniso a încheiat primul semestru al anului cu o scădere a profitului net de 22,6%, în ciuda creșterii veniturilor totale. Compania a raportat un profit net de 906 milioane de yuani (aproximativ 108,6 milioane de euro), comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Veniturile totale au crescut cu 21,1%, atingând 9,393 miliarde de yuani (circa 1,126 miliarde de euro). Pe piața internă, cifra de afaceri a crescut cu 11,4%, iar pe piețele internaționale, creșterea a fost de 21,5%. Brandul Top Toy a adus venituri de 742,1 milioane de yuani (în jur de 89 de milioane de euro).

Cheltuielile operaționale au crescut semnificativ, cu 25,3%, ajungând la 7,847 miliarde de yuani (aproximativ 941 de milioane de euro). În al doilea trimestru, profitul a fost de 489,7 milioane de yuani (58,7 milioane de euro), cu 16,7% mai puțin decât în anul anterior, în timp ce veniturile au crescut cu 23,1%.

La nivel global, Miniso numără 7.905 de magazine, cu 842 mai multe față de anul trecut. Dintre acestea, 4.305 sunt în China, 3.307 în străinătate, iar 293 fac parte din rețeaua Top Toy.

Conform declarațiilor oficiale, compania a anunțat și distribuirea unui dividend interimar pentru acționari.