Un jurnalist din Australia, care face parte din juriul Balonului de Aur, a fost abordat de o agenție de comunicare cu sediul în India, care i-a oferit bani în schimbul promovării fotbalistului francez Ousmane Dembélé. Scandalul a izbucnit chiar înainte de anunțarea câștigătorului trofeului, programată pe 22 septembrie.
Neal Gardner, reprezentantul Australiei în juriul format din 100 de jurnaliști internaționali, a publicat pe rețelele de socializare un e-mail primit de la o firmă denumită Bangrr International. Mesajul îi propunea o colaborare plătită, constând în postarea a trei tweet-uri pe săptămână timp de o lună, menite să susțină candidatura lui Dembélé.
Compania a recunoscut că e-mailul a fost trimis, dar a susținut că acesta a fost inițiativa unui stagiar „pasionat de fotbal”, care a dorit să afle mai multe despre modul în care jurnaliștii și influencerii își structurează parteneriatele. Potrivit declarațiilor oferite, contactul nu a fost făcut la solicitarea vreunei părți implicate, ci din pură curiozitate.
Nici jucătorul, nici Paris Saint-Germain, nici investitorii qatarieni nu au avut vreo legătură cu incidentul, conform anchetelor efectuate de presa de specialitate. Deși voturile pentru Balonul de Aur s-au încheiat deja, dezvăluirea a stârnit discuții privind presiunile și încercările de influențare care pot apărea în jurul unor astfel de premii.