Fabergé, vândută cu 50 de milioane de dolari către SMG Capital

Fabergé Limited, celebru producător de ouă de lux și bijuterii, a fost achiziționat de către fondul de investiții SMG Capital pentru suma de 50 de milioane de dolari. Anunțul vine ca urmare a unui proces de reevaluare strategică inițiat de fostul proprietar, Gemfields, la sfârșitul anului trecut.

Tranzacția, programată să fie finalizată pe 28 august, prevede o plată imediată de 45 de milioane de dolari, restul de 5 milioane urmând a fi achitați sub formă de redevențe, reprezentând 8% din viitoarele vânzări ale brandului. Gemfields a menționat că înțelegerea nu necesită aprobări suplimentare din partea autorităților de reglementare.

Compania, care deține și exploatează mine de pietre prețioase în Africa, a decis să se concentreze exclusiv pe activitățile de bază, separându-se de Fabergé pentru a-și consolida poziția financiară. Potrivit datelor publice, activele nete ale Fabergé erau evaluate la peste 50 de milioane de dolari, dar brandul a înregistrat pierderi constante în ultima perioadă.

Noul proprietar, SMG Capital, specializează în investiții în marci de lux și intenționează să consolideze prezența Fabergé pe piața globală. Sergei Mosunov, directorul general al SMG, a afirmat că brandul va continua să se axeze pe bijuterii, accesorii și produse de orologerie, menținând relațiile cu partenerii existenți și atrăgând noi clienți.