Delta și United Airlines, dați în judecată pentru locurile la „fereastră” fără fereastră

Două companii aeriene americane de talie mondială, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni în justiție după ce au fost acuzate că înșală intenționat clienții, percepuând taxe suplimentare pentru locuri prezentate ca fiind la fereastră, dar care, în realitate, sunt amplasate lângă pereți.

Procesele, deschise săptămâna aceasta în instanțele federale din San Francisco și New York, au fost inițiate de o firmă de avocatură care susține că pasagerii nu și-ar fi ales astfel de locuri și nici nu ar fi plătit sume suplimentare dacă ar fi fost informați corect.

Potrivit celor prezentate în plângere, un pasager din New York a rezervat un loc marcat ca fiind lângă fereastră pentru un zbor spre California, dar la îmbarcare a constatat că în realitate se afla lângă un perete. Selectarea locului s-a făcut fără ca compania să îl avertizeze cu privire la lipsa ferestrei.

Deși alte linii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, oferă și ele astfel de locuri, acestea își informează pasagerii în timpul rezervării. Delta și United, însă, au ignorat plângerile repetate ale călătorilor, care de ani de zile își exprimau nemulțumirile pe rețelele de socializare.

Acțiunile colective cer compensații substanțiale și modificarea practicilor de afișare a locurilor. Dacă instanța se va pronunța în favoarea pasagerilor, cele două companii aeriene vor fi obligate să revizuiască modul în care prezintă informațiile despre scaune și să despăgubească clienții care au plătit în plus pentru un serviciu inexistent.