Compania chineză Sinohydro înregistrează întârzieri semnificative în finalizarea centurii de ocolire a municipiului Zalău, deși lucrările ar fi trebuit să se încheie acum doi ani. Proiectul, care a început oficial în aprilie 2021, urma să fie finalizat în aprilie 2023, însă nici până în prezent nu a fost dat în folosință.
Pe un traseu de doar 5,53 de kilometri, firma contractantă a realizat doar aproximativ 90% din lucrări, dar doar 60% din valoarea contractului a fost plătită. Lipsesc elemente esențiale, printre care giratoriul din capătul estic, stratul final de asfalt și rigolele.
Autoritățile române, prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNAIR), nu au reușit să gestioneze eficient contractul, iar deciziile necesare pentru finalizarea lucrărilor au fost amânate. Spre deosebire de alte șantiere unde s-au găsit rapid soluții, pe centura Zalău au persistat neclarități, iar colaborarea dintre constructor și beneficiar a fost deficitară.
Fără eforturi concertate și decizii clare, există riscul ca acest proiect să se prelungească până în 2026, întârziind în mod inacceptabil descongestionarea traficului din zonă și prelungind deranjele pentru localnici.