Un pas important în extinderea rețelei de metrou a Capitalei a fost realizat, odată cu finalizarea primului segment de tunel între viitoarele stații Tokyo și Aeroport Băneasa. Lucrările au fost efectuate cu ajutorul unui utilaj specializat de forare, un adevărat gigant tehnologic care măsoară 97 de metri lungime și cântărește aproximativ 600 de tone. Acesta a executat primul traseu subteran, avansând pe o distanță de peste 900 de metri.
Proiectul face parte din viitoarea Magistrală 6 de metrou și vizează conectarea aeroportului Henri Coandă la sistemul de transport subteran. Pe lângă utilajul principal, denumit „Sfânta Maria”, și un alt echipament similar, „Sfânta Ana”, lucrează în paralel pentru a asigura finalizarea lucrărilor în termen. Împreună, acestea vor săpa un total de 6,6 kilometri de tuneluri, care vor găzdui șase stații și interstații.
Conform informațiilor oferite de operatorul de metrou, activitățile derulează conform planului stabilit. Reprezentanții companiei au menționat că eforturile depuse vizează nu doar aspectele tehnice și financiare, ci și încrederea în beneficiile pe care această investiție le va aduce comunității.
Extinderea infrastructurii de transport este esențială pentru fluidizarea traficului și pentru oferirea de alternative sigure și eficiente călătorilor din zona metropolitană. Finalizarea acestor tuneluri reprezintă un prim pas solid către realizarea integrării aeroportului în rețeaua de metrou.