Primul segment de tunel pe traseul viitoarei Magistrale 6 de metrou a fost finalizat, anunță Metrorex. Scutul de forare „Sfânta Maria”, un utilaj impresionant cu o lungime de 97 de metri și o greutate de aproximativ 600 de tone, a realizat primul tronson subteran între viitoarele stații Tokyo și Aeroport Băneasa. Lucrările au început în aprilie și s-au desfășurat conform planului.
Tunelul săpat de „Sfânta Maria” are o lungime de peste 900 de metri, iar echipamentele specializate au montat peste 600 de inele de beton pentru consolidarea structurii. Pe o altă linie paralelă, un alt scut, numit „Sfânta Ana”, este deja operativ și a executat deja peste 400 de metri, contribuind la progresul general al proiectului.
Magistrala 6 va asigura legătura dintre aeroportul Otopeni și zona metropolitană a Capitalei, iar lucrările se derulează în prezent pe secțiunea sudică a traseului. Cele două tuneluri vor avea o lungime totală de 6,6 kilometri și vor include șase stații și șase interstații.
Conform declarațiilor oficiale, proiectul respectă calendarul stabilit, iar echipa de management a subliniat importanța eforturilor tehnice și umane implicate în realizarea unei astfel de infrastructuri.